تعويض مجموعه سوييچ و قفل دربهاي جلو و صندوق عقب
ماجرا از اينجا شروع شد :
اومدم فرمون را قفل كنم يك مقدار محكم اين كار را كردم و اين بنده خدا به اين روز افتاد.

رفتم يه مجموعه كاملش را خريدم :

ولي بعدا فهميدم كه اينها براي پرايدهاي معمولي هستش و مال 141 فرق داره. البته فقط در قفل درب صندوق كه كاملا با بقيه قفلها يكسان هستش و فرقي نداره. ولي در پرايدهاي معمولي قفل صندوق فرق داره. گشتم و پيدا نكردم كه هر سه تا قفلها مثل هم باشه و بيخيال شدم گفتم اگه منم كه همين را ميخورونمش.
خلاصه اول رفتم سراغ دربها :
كار زياد سختي نيست. فقط يه بست فنري داره كه بايد به سمت بالا بكشيد و ميله رابط پمپ درب را هم آزاد كنيد :


بعدش هم رفتم سراغ سوييچ. مجموعه سيمهاي سوييچ سه تا سوكت بودند كه به راحتي وصل شدند.

اين هم عكس از زير فرمون، همونجايي كه فرمون قفل ميشه :

و اين هم زبونه روي مجموعه سوييچ كه ميره توي اون شكاف بالايي و باعث قفل شدن فرمون ميشه

و حالا بستن اين مجموعه روي فرمون:
سعي كنيد اين قسمت را همزمان با نصب قاب پاييني انجام بديد. چون اگر سوييچ را كمي عقب يا جلو ببنديد پيچهاي قاب پاييني سر جاشون قرار نميگيرند و مجبور به دوباره كاري ميشيد و بايد دوباره بازش كنيد.

پيچهاي اين قسمت حالت خاصي دارند و فقط ميشه با يه پيچ گوشتي كه نوك پهني داشته باشه سفتشون كرد و باز كردن فقط با ضربه ( مثل قلم و چكش) امكان پذير هستش :

اين هم پيچ گوشتي كه چند وقت پيش سرش شكست و من هم ديدم بدرد اين جور كارها ميخوره و همونطوري صافش كردم كه اينجا بدرد خورد :

و اين هم قفل صندوق عقب:
قفل صندوق عقب كه مال پرايدهاي معمولي بود و بايد به 141 خورانده ميشد. جاي قفل به اين صورت بود :

كه با فرز انگشتي دو تا شيار ديگه تو بالا و پايينش ايجاد كردم و شيارهاي بغل را هم كمي باز كردم. ( متأسفانه از اين قسمت عكس ندارم).
بعدش هم بست فنري پشتش كه تنگ بود و اين هم به قفل جديد نميخورد كه مجبور شدم اون را هم كمي گشاد كنم تا جا بشه.
ميله رابط هم بلند بود كه اون را هم كوتاهش كردم و نتيجه به اين صورت شد :

اميدوارم اين آموزش براي دوستان عزيز مفيد باشه.
موفق باشيد.
ماجرا از اينجا شروع شد :
اومدم فرمون را قفل كنم يك مقدار محكم اين كار را كردم و اين بنده خدا به اين روز افتاد.

رفتم يه مجموعه كاملش را خريدم :

ولي بعدا فهميدم كه اينها براي پرايدهاي معمولي هستش و مال 141 فرق داره. البته فقط در قفل درب صندوق كه كاملا با بقيه قفلها يكسان هستش و فرقي نداره. ولي در پرايدهاي معمولي قفل صندوق فرق داره. گشتم و پيدا نكردم كه هر سه تا قفلها مثل هم باشه و بيخيال شدم گفتم اگه منم كه همين را ميخورونمش.

خلاصه اول رفتم سراغ دربها :
كار زياد سختي نيست. فقط يه بست فنري داره كه بايد به سمت بالا بكشيد و ميله رابط پمپ درب را هم آزاد كنيد :


بعدش هم رفتم سراغ سوييچ. مجموعه سيمهاي سوييچ سه تا سوكت بودند كه به راحتي وصل شدند.

اين هم عكس از زير فرمون، همونجايي كه فرمون قفل ميشه :

و اين هم زبونه روي مجموعه سوييچ كه ميره توي اون شكاف بالايي و باعث قفل شدن فرمون ميشه

و حالا بستن اين مجموعه روي فرمون:
سعي كنيد اين قسمت را همزمان با نصب قاب پاييني انجام بديد. چون اگر سوييچ را كمي عقب يا جلو ببنديد پيچهاي قاب پاييني سر جاشون قرار نميگيرند و مجبور به دوباره كاري ميشيد و بايد دوباره بازش كنيد.

پيچهاي اين قسمت حالت خاصي دارند و فقط ميشه با يه پيچ گوشتي كه نوك پهني داشته باشه سفتشون كرد و باز كردن فقط با ضربه ( مثل قلم و چكش) امكان پذير هستش :

اين هم پيچ گوشتي كه چند وقت پيش سرش شكست و من هم ديدم بدرد اين جور كارها ميخوره و همونطوري صافش كردم كه اينجا بدرد خورد :

و اين هم قفل صندوق عقب:
قفل صندوق عقب كه مال پرايدهاي معمولي بود و بايد به 141 خورانده ميشد. جاي قفل به اين صورت بود :

كه با فرز انگشتي دو تا شيار ديگه تو بالا و پايينش ايجاد كردم و شيارهاي بغل را هم كمي باز كردم. ( متأسفانه از اين قسمت عكس ندارم).
بعدش هم بست فنري پشتش كه تنگ بود و اين هم به قفل جديد نميخورد كه مجبور شدم اون را هم كمي گشاد كنم تا جا بشه.
ميله رابط هم بلند بود كه اون را هم كوتاهش كردم و نتيجه به اين صورت شد :

اميدوارم اين آموزش براي دوستان عزيز مفيد باشه.
موفق باشيد.
برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .